Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Ο ΠΟΡΟΣ ΜΑς ,,ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ



  • Makis Metaxas Αγαπημένε μου Αβραάμ πολλά like για το αισθητικό αποτέλεσμα!!! βεβαίως η εικόνα αυτή μας μεταφέρει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια πριν την εποχή του Οδυσσέα όταν το Ηράκλειο πεδίο ήταν ακόμη μια μεγάλη λίμνη που κάποτε άνοιξε από την διάβρωση του νερού, άδειασε και περνώντας με ορμή το νερό δημιούργησε έκτοτε το εντυπωσιακό φαράγγι του Πόρου. Την εποχή του Οδυσσέως το νερό είχε υποχωρήσει γιατί οι μυκηναϊκές εγκαταστάσεις εντοπίζονται μέχρι τα πρώτα επίπεδα χωράφια στα Γύμνια. Αυτονόητο λοιπόν είναι οτι στην εποχή του Οδυσσέως τα πρώτα επίπεδα χωράφια στα Γύμνια ήταν χωράφια όπως είναι και σήμερα και το μόνο που είναι προς διερεύνηση είναι πόσο μέσα στο Φαράγγι του Πόρου ήταν εφικτό να εισέλθουν τα πλοία. Υπάρχουν βεβαίως κάποιες πρώτες μελέτες που μας δίνουν τις πρώτες βασικές πληροφορίες αλλά αναμένουμε περισσότερη τεκμηρίωση. Το οτι ο ποταμός Βόχυνας ήταν πλωτός αυτό είναι βέβαιο , όπως επίσης οτι οι προσχώσεις στις εκβολές του ποταμού ήταν πολύ λιγότερες και οτι παρά το γεγονός οτι η θάλασσα ήταν χαμηλότερα από οτι είναι σήμερα η ακτογραμμή ήταν πλησιέστερα προς την ενδοχώρα. Αυτά για την ορθή χρονικά ανάγνωση της εξαιρετικής σου φωτορεαλιστικής σου σύνθεσης. Μην σταματάς να δημιουργείς, πρέπει να ξέρεις πως δίνεις έμπνευση σε πάρα πολύ κόσμο που τόσο έχει ανάγκη.

 ·


Το Φαράγγι του Πόρου σε μια φωτογραφία από τις αρχές του 20ου αιώνα. Μια προσφορά του αγαπητού φίλου Νίκου Δρακόπουλου στους φίλους του στο Φ/Β και ιδιαιτέρως στον Γιώργο Γκιάφη.

KAI  MIA TEΛEYTAIA  AΠΙΘΑΝΗ ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑς


  • Makis Metaxas Νίκο σε ευχαριστούμε για τις εξαιρετικές και πολύτιμες αναρτήσεις !!! να είσαι πάντα καλά !!!
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ,,ΜΕΣΩ ΠΟΤΑΜΙΩΝ ΑΠΟ ΣΑΜΗ ΕΩς ΠΟΡΟ (ΦΟΡΚΥΝΑς-ΙΘΑΚΗ)

Νικόλαος Καμπάνης 

Δεν έχει ο οικισμός σχέση με την Ιθάκη του Οδυσσέα, απλά οι Ιθακήσιοι υποχωρώντας κατέλαβαν την περιοχή, πέταξαν έξω από τον Τάφο τα οστά των προγενέστερων (εγώ πιστεύω ότι ήταν απομεινάρια Μινωιτών στο νησί), και εναπόθεσαν τα οστά του Οδυσσέα... ... ... Αυτήν την "ανώμαλη" πληροφορία συνέλαβε το αυτί του Ομήρου εκεί που τραγουδούσε και συνέθετε την Οδύσσεια - σε Χίο ή Μικρασία - και εμπνεύστηκε την κάθοδο του Οδυσσέα στον Κάτω Κόσμο ώστε να πληροφορηθεί από τον έγκυρο Μάντη του Θηβαίκού κύκλου Τειρεσία, ότι θα φτιάξει τον τάφο του μακριά από την πατρίδα, τόσο ώστε να χρειάζεται κουπί για να πάει,... και να περπατήσει στο εσωτερικό του νησιού εκεί που δεν φαίνεται θάλασσα, ... και τελικά αφού μπήξει το κουπί να μπορεί να γυρίσει με τα πόδια. ... ... ... Άρα θα πρέπει όλα αυτά να γίνονται στο ίδιο μεγάλο και αχανές νησί της Κεφαλλονιάς.


 Makis Metaxas

 Αγαπητέ μου Νίκο ο οικισμός έχει απόλυτη σχέση με τον τάφο, ποιο στενή σχέση δεν θα μπορούσε να έχει. Για τον σκοπό αυτό και για την διασύνδεσή του με τον οικισμό, κατασκευάστηκε αυτός ο εντυπωσιακός μνημειώδης λατρευτικός δρόμος που διασυνδέει την νεκρόπολη με τον οικισμό. Ο χρόνος κατασκευής του, η λατρευτική του χρήση και τι σηματοδοτεί για την αξιολόγηση του μυκηναϊκού κέντρου που εντοπίστηκε στην θέση Ρίζα Τζαννάτων είναι προφανώς υπόθεση της επιστήμης της αρχαιολογίας, της εδώ υπεύθυνης Λ Ε αρχαιολογικής υπηρεσίας και των επιστημονικών αποστολών που εργάστηκαν διαχρονικά σε αυτή την περιοχή (Δρ Λάζαρος Κολώνας, Δρ Αντώνης Βασιλάκης),Όσοι όμως έχουν κάνει τον κόπο να διαβάσουν προσεκτικά τις ανακοινώσεις των υπεύθυνων αρχαιολόγων που έχουν σχέση με αυτό το ζήτημα προφανώς έχουν καταλάβει το αυτονόητο, οτι δηλαδή αυτοί οι Άνακτες που είχαν ταφεί στον μνημειώδη θολωτό τάφο των Τζαννάτων είχαν απόλυτη σχέση με τον παρακείμενο οικισμό. Εάν λοιπόν υπήρξε ο Οδυσσέας και αυτός είναι ο τάφος του όπως εσύ διατείνεσαι τότε ο οικισμός (Αστυ) ή μέρος του οικισμού (Άστεως) έχει απόλυτη σχέση με τους νεκρούς του θολωτού τάφου (και ο νοών νοείτω) , Με άλλα λόγια ο οικισμός και ο τάφος ( μαζί με τις πρωιμότερες φάσεις του) έχουν απόλυτη διαχρονική σχέση μεταξύ τους, η δε χρήση του τάφου σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες διαπερνά και καλύπτει όλες τις φάσεις της Υστεροελλαδικής περιόδου μέχρι και την σύλησή του (1050 π.Χ). Λυπάμαι που δεν μπορώ να μπω σε έναν διάλογο που μπορεί να μου είναι απόλυτα σεβαστός και ελκυστικός αλλά αγνοεί και δεν λαμβάνει υπόψη τις μέχρι σήμερα αδιάσειστες επιστημονικές αποδείξεις. Τουλάχιστον εγώ δεν νομιμοποιούμαι να λέω οτι δεν ξέρω το τι έχει συναντήσει η αρχαιολογική σκαπάνη στην επίδικη περιοχή και οχι μόνο. Βεβαίως εσείς και μπορείτε και δικαιούσθε να έχετε τις απόψεις σας τις οποίες διαβάζω με πολύ προσοχή σεβασμό και ενδιαφέρον άλλοτε συμφωνώντας και άλλοτε διαφωνώντας απλά θέλω να γνωρίζετε οτι σε πολλά θέματα τεκμηρίωσης (στρωματογραφία, χρονολόγηση, ταυτοποίηση, κτ.λ) όταν η επιστήμη της αρχαιολογίας αποφαίνεται με αδιάσειστες αποδείξεις τα λόγια περιττεύουν.

AΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου